Patient Experience Traject

Het Patient Experience Traject is een methodiek om zorg- en of innovatievraagstukken te doorgronden en te adviseren in gelijkwaardige samenwerking met de patiënten. Tijdens een voortraject brengen wij via etnografisch onderzoek en visualisering de ervaring van uw doelgroep in beeld. Ook fileren we uw vraagstuk, zodat deze zo helder mogelijk meegaat naar de volgende stap. Deze informatie wordt gedeeld op de Patient Experiece Day. Tijdens deze interactieve workshop gaan we samen met uw team, patiënten en eventueel partners uit ons of uw netwerk de reis aan. We nemen een diepe duik in uw vraagstuk. Hiervoor gebruiken wij verschillende methodieken. In het natraject krijgt u de reis gevisualiseerd in een infographic of animatie. Dit helpt om opgedane inzichten te delen met relevante anderen en om draagvlak te vergroten.

Voorbeeldvraagstukken:

  • Hoe kunnen wij ons zorgpad zo optimaal mogelijk organiseren voor de patient?
  • Welke vorm van verwijzen tussen huisarts en ziekenhuis zorgt voor optimale uitkomsten voor de patienten? 
  • Op welkemanier kunnen wij als ziekenhuis zorg organiseren zodat de zorg voor chronisch zieken optimaal is? 
  • Op welke manier kunnen wij met patienten samenwerken zodat onze innovatie door veel meer patienten wordt gevraagd en gebruikt?

Zie ook www.patientexperiencecenter.nl