Voor Philips hebben wij een co-creatie traject uitgevoerd. Binnen Philips werken zogenaamde start-ups aan innovatieve projectideeën. Een van de projectgroepen wilde graag hun concept laten reviewen door onze patiënt experts. We zijn gestart met een vraagstuksessie met personeel van Philips. Vervolgens hebben wij een co-creatiemiddag georganiseerd. Tien patiënt experts in de leeftijd van 18-50 met verschillende ziektebeelden en opleidingsniveaus zijn geselecteerd om bij te dragen. Zij hebben middels diverse interactieve methodieken ideeën, aanbevelingen en gebruikerstips ten aanzien van het concept gegeven. Dit alles is gebundeld in een aansprekend verslag, inclusief storytelling en videomateriaal. Ook zijn de resultaten besproken met de opdrachtgever. Zij hebben aangegeven dat zij deze feedback zeer zinvol vonden en de nieuwe inzichten hebben geleid tot aanpassingen van het concept. De storytelling is gebruikt tijdens de pitchrondes. Daardoor is niet alleen de innovatie inhoudelijk verbeterd, maar ook de waarde van deze innovatie voor patiënten duidelijk overgebracht. 

Reactie philips team: 

Thanks a lot for your help. It would not have been possible without your help. I thank you again on behalf of the whole team!