< naar overzicht

Narrative Patient Journeys

7 stappen voor het waardevol toepassen van patiënt expertise

U wilt patiëntervaringen inzetten om de kwaliteit van zorg te verbeteren? U bent benieuwd wat patiënten van uw ontwikkeling vinden? U wilt inzicht in het zorgproces vanuit een ander perspectief?

Op zoek naar een goede formule?  IKONE biedt uw organisatie een nieuw venster op zorg.

De zorg verandert. Het belang en gebruik van eHealth toepassingen neemt toe. De patiënt zal de zorg steeds vaker op een andere wijze ontvangen, bijvoorbeeld in de directe omgeving. Er worden andere eisen gesteld aan de ziekenhuisomgeving in de beweging naar de patiënt als partner. Het is een tijd waarin u niet langer kan innoveren zonder patiënt ervaringsdeskundigheid in te zetten. Dat zijn ervaringen die u niet kan creëren. Juist de ervaring van mensen die patientschap ondergaan zijn van toegevoegde waarde in dit proces. De Narrative Patient Journey (NPJ) helpt uw organisatie deze patiënt expertise waardevol in te zetten. Hierdoor worden innovatiekansen zichtbaar. 

IKONE gelooft dat het doorleefde patiëntverhaal unieke inzichten geeft in de zorg. Wij verhelderen kansen voor innovatie. Narrative Patient Journeys helpen organisaties om de ervaring van de zorgvrager te begrijpen. Patiënten zijn de daadwerkelijke experts. Binnen onze zeven stappen methodiek staat hun verhaal, de zogenaamde narrative, centraal. Dit in combinatie met onze jarenlange ervaring in de zorg– en innovatiesector maakt dat wij uw vraag helder analyseren en ervaring waarde krijgt binnen de journey.

Wij matchen uw vraagstuk aan één of meerdere van onze veertig Patiënt Expertise Teamleden. Onze speciaal getrainde NPJ Experience Manager start met de etnografische luistersessies en analyse. Deze stappen zijn een uniek onderdeel van de NPJ. Indien van toepassing wordt er in deze fase tevens getoetst bij medische professionals. Vervolgens gaan wij binnen interactieve creatiesessies met patiënten de behoeften en kansen ontdekken. De uitkomsten worden gedefinieerd in een verhaal.

De experience designers vertalen deze journey in een passend eindproduct dat aansluit bij uw behoefte. Uw organisatie begrijpt nu de patiëntervaring in relatie tot uw vraagstuk of uitdaging, van het begin tot het einde.

De Narrative Patient Journey biedt de basis zodat u gericht aan de slag kan met producten of diensten op maat. Het begeleiden van de toepassing van deze inzichten binnen uw ontwikkeling behoort tot de mogelijkheden.

Onze klanten zijn verrast over de creatieve en praktisch toepasbare waarde van een NPJ.

 

‘Wij zijn zeer verheugd over de Narrative Patient Journey. IKONE heeft op een professionele en sprankelende wijze dit project gedragen.’

 ‘Wij begrijpen nog beter de  toegevoegde waarde van eHealth voor de patiënten en zorgverleners. De prachtig ontworpen NPJ heeft ons creatieve en praktisch toepasbare ideeën gebracht.’

 ‘Het is voor ons een zoektocht geweest hoe wij patiëntervaringen in kunnen zetten binnen onze organisatie. De samenwerking met IKONE was het antwoord. Zonder teveel inspanningen van onze zijde, is er een geweldig product opgeleverd.’ 

'Er is draagvlak voor eHealth ontstaan, wij gaan nu ook echt aan de slag! Wat ons betreft dé manier om van patiënt ervaringen te leren.’

Meer weten over de toegevoegde waarde of toepassing van patient experience in uw organisatie? Wij denken graag met u mee!

Zet u de eerste stap?

Mail voor meer informatie naar vroom@ikone.nl